A legrosszabb ügyfél

Közfeladatot ellátó szervnek iratkezelési szoftvert eladni több szempontból sem egyszerű. Egyrészről
a jogszabályi környezet meglehetősen szigorú a szoftverrel szemben támasztott követelmények
tekintetében, mi több, a megfelelés független auditor által igazolandó. Joggal gondolná a fejlesztő,
hogy a piac érdeklődése egyenes arányban nő a teljesített követelményekkel, gyakran mégis más a
tapasztalat.

Sok szervezet tagadja, hogy közfeladatot ellátó szerv, mert él benne az előítélet, hogy az e
követelményeknek megfelelő szoftverek nehézkesek, vaskalaposak, bonyolultak és macerásak.
Divatos és könnyed megoldásra vágynak, ami a facebook világában lássuk be nem annyira
elrugaszkodott igény. A nagy kérdés, hogy mindez csak egy érzelmi ellenállás vagy valóban a
szervezet felépítéséből és működéséből adódó megalapozott ügyféligény.

Fejlesztői pozícióból, ráadásul olyan fejlesztői pozícióból, aki sokat áldozott a követelményeknek való
megfelelésre, meglehetősen nehéz rábírni az ügyfelet, hogy az ügyviteli funkciók hosszú távú
rugalmassága érdekében, néhány rövid távú költséget kellemetlenséget vállaljon be. Hiszen könnyen
rákerül a véleményre az elfogultság és profitorientáltság bélyege.

Tovább nehezíti a helyzetet, ha a megrendelő szervezet folyamatai nem állnak a szervezettség és
szabályozottság olyan fokán, amely könnyedén és hatékony módon digitális platformra lenne
helyezhető. Egy tenderhelyzet nem ad megfelelő lehetőséget arra sem, hogy mindez felmérésre
kerüljön, arra pedig legkevésbé, hogy fejlesztői oldalról szervezeti változásokat indukáljunk.

A szervezet instant megoldásra vágyik és minden szakmai érv a fejlesztő hitelét ronthatja,
bármennyire is helyénvaló.

Ekkor érdemes független szakértőt bevonni a folyamatba, aki ismeri az értékesített vagy értékesíteni
kívánt terméket és az ügyfél szervezet sajátosságait is.

A szakértő idő és költséghatékonyan képes felmérni a szervezeti célokat és az azok útjában álló
szervezési, szabályozási problémákat. Képes tűpontosan meghatározni, azokat a minimálisan
szükséges szervezeti beavatkozási pontokat, amelyek a sikeres szoftverbeszerzés feltételét képezik.

Mindezt konfliktusok, valamint a szakmai presztizs és a szervezeti autonómia sérelme nélkül.
Legtöbbször ezek kifejezett megerősítésével.

Tapasztalataink szerint a folyamatok megértése nem csak a viták elkerüléséhez, de további fejlesztési
tervek generálásához, így a megvásárolt szoftvermodulok körének bővüléséhez is vezetnek.

Így lehet a problémás ügyfélbő, a legjobb ügyfél, aki marketing és rábeszélés nélkül jelentkezik a
termékünkért, képes azt gyorsan és hatékonyan bevezetni. A pozitív ügyfélélmények, az elégedett
vásárlói visszajelzések, pedig jó hírét kelthetik termékünknek a piacon.

Válasszon a szakterületet ismerő, független iratkezelési szakértőt a problémásnak tűnő ügyfelekkel
történő megállapodáshoz.

Kérje ingyenes online konzultációnkat!
Dr. Szabó Krisztina


Ingyenes konzultáció